Subject: FW: Lääne-Harju vald Benita kodu bussipeatuse ootekoja projektist
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Apr 2024 11:24:36 +0300

Palun reg

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Friday, April 19, 2024 11:19 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: Lääne-Harju vald Benita kodu bussipeatuse ootekoja projektist

Tere

Tänan täpsustuste eest!

Korrigeeritud projekt manuses.

Siin ka IKÕ ala PARI link

https://pari.kataster.ee/spatial-shape/58694

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 18, 2024 10:48 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Lääne-Harju vald Benita kodu bussipeatuse ootekoja projektist

Tere,

Sobib ka vana juhis  (nõlva püsivuse tagamine pole juhise teema). Teil oli
erandlik olukord, kus kriitilisesse kohta langes vesi ning betoonplaadi
tagune toestus ebapiisav- mitme negatiivse teguri mõjul hakkab uhtumine
toimuma. Küllap saate projekteerida suurema püsivusega nõlva, millega on
välistatud uhtumine.

Tervitades,

Krista Einama

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 18, 2024 10:15 AM
To: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Lääne-Harju vald Benita kodu bussipeatuse ootekoja projektist

Tere

Tänan selgituse eest! Suhtlesin ka vallaga ja teeme lahenduse, kus siis
nõlv ulatub erakinnistule ja vald lepib omanikuga kokku vajaliku IKÕ.

Küll aga mis puudutab seda betoonplaati, siis see ootekoja lahendus on
tehtud täpselt Transpordiameti kodulehel oleva ootekoja tüüpjoonise järgi
ja betoonplaadi mõõdud on valitud vastavalt seal toodule. See joonis on
küll üle 10a vana, aga siiski kehtivana kodulehel olemas.

Tean, et Transpordiametil on koostamisel „Bussipeatuste valiku, paigutuse
ja kujundamise juhend“. Kas seal juhendis on käsitletud ka ootekodadega
seonduvat? Kui on, siis võiks uue ootekoja rajamisel ehk lähtuda sellest?
Kui seal ootekodade osa käsitletud ei ole, siis tuleks ikkagi lähtuda
kodulehel olevast kehtivast juhendist.

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 17. aprill 2024 16:41
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Lääne-Harju vald Benita kodu bussipeatuse ootekoja projektist

Tere,

Nõlva püsivuse teemal jään varasema seisukoha juurde.

Räästavesi langeb ülevalt betooni ja nõlva kokkupuute kohta, kuhu voolab
ka horisontaalselt pinnalt vesi. Kookosmatti toetab betplaadi juures
pinnas, mida ei ole ära toodud - tähistatud küsimärgiga.

Räästavesi peab langema betplaadile, st betoonplaati tuleb pikendada ca 10
cm räästast eemale.

Tegemist põhiprojektiga, lisada joonisele horisontaalne mõõtkett, mis
näitab kogu konstruktsiooni asetust, lisada filtratsiooni moodul nii
dreenkihil kui ka täitepinnasel.

Tervitades, Krista Einama

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 17, 2024 1:13 PM
To: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Lääne-Harju vald Benita kodu bussipeatuse ootekoja projektist

Tere

Tänan tähelepanekute eest!

1.	Betoonplaat toetub liivalusele. Betoonplaadi taha on
projekteeritud nõlv nõlvusega 1:1,5, mis on ette nähtud kindlustada
erosioonitõkkematiga ja sinna peale muru. Betoonplaadi all on liivalus
plaadist min 20cm laiemalt (väljavõte all), mistõttu leiame, et täiendavat
haljastatud horisontaalset osa plaadi taga olema ei peaks.

Kui see peaks siiski vajalik olema, siis näiteks 0,5m laiuse sirge osa
korral läheks uus nõlv erakinnistusse. Nõlvuse 1:1,5 korral (helesinine
punktiir) lõppeks uus nõlv üsna samas kohas, kus tänane teemuldkeha nõlv
(kuid siiski erakinnistul) ja nõlvuse 1:2 korral (roosa punktiir) läheks
uus nõlv juba veel rohkem erakinnistule kui see nõlv täna on.

Palun Transpordiameti tagasisidet antud teemal.

2.	IKÕ joonised koostame ja lisame ka PARI süsteemi.
3.	Ajutise liikluskorralduse eemaldame projektist.

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 15. aprill 2024 15:02
To: Indrek Kustavus < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Lääne-Harju vald Benita kodu bussipeatuse ootekoja projektist

Tere,

Edastan paar märkust:

1.	Betoonplaadi taga peab olema ka pikem horisontaalne osa, et
välistada betoonplaadi all nõlva varisemine või muutke nõlvust.
2.	IKÕ joonis (läheb notarisse, mistõttu on konkreetne vormistus):

*	IKÕ ala ei tule välja, palun eemaldage ebaoluline nt haljastus;
*	Kirjutada lahti IKÕ ala mille jaoks;

All näidised:

*	Palun selline tabel teha.

3.	Ajutine liikluskorraldust palun mitte sellesse konteinerisse
panna, vaid tuleb esitada enne ehitamist, vt nõuete kiri punkt 9.

Peale projekti korrigeerimist palun esitage projekt uuesti ülevaatamiseks,
misjärel saame huvitatud isikuga minna lepingusse. Projekt on lepingu
lisa.

Tervitades,

  Krista Einama

  Peaspetsialist

  Projekteerimise osakonna

  kooskõlastuste üksus

  tel 5862 7026